Fotomodeling – na czym polega, jak znaleźć zlecenia

Zawód fotomodelki wiąże się z ciekawymi wyzwaniami i otwiera możliwości wyjątkowej ścieżki kariery. W przeciwieństwie do modelek wybiegowych, fotomodelki nie muszą spełniać restrykcyjnych norm związanych z wzrostem czy konkretnymi wymiarami i proporcjami sylwetki. W tej profesji liczy się głównie twarz, chociaż istnieje też taka dziedzina fotomodelingu, która skupia się na konkretnych partiach ciała, na przykład włosach. Dzięki temu osoby o charakterystycznych cechach wyglądu i urodzie niekoniecznie mieszczącej się w utartych kanonach, mogą osiągać spektakularne sukcesy w tej branży.
Wiele marek poszukuje fotomodelek do stałej współpracy, które będą sygnować swoją twarzą ich kampanie. Jeśli współpraca będzie udana, kolejne zlecenia dla fotomodelek będą szybko napływać. Duże brandy rocznie wypuszczają na rynek wiele nowych produktów i poszerzają zakres swoich usług, więc fotomodelki, które są z nimi związane, nie będą mogły narzekać na brak zleceń.
Ważną decyzją każdej fotomodelki jest wybór agencji, która zajmie się prowadzeniem jej kariery i pomoże w selekcji odpowiednich zleceń, a także zorganizuje sesje. Aspirująca fotomodelka musi posiadać swoje portfolio ze zdjęciami, które przedstawią jej atuty. Dobrym pomysłem będzie też pojawianie się na castingach, organizowanych przed różne firmy.